۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۶۷۰۹۲
آیت الله اراکی:

آتش‌زدن پرچم آمریکا نماد استکبارستیزی است| امام خمینی احیاگر فقه اجتماعی بود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب پرچم آمریکا را نماد ظلم و جنگ افروزی مستکبران به ملت‌های ضعیف و آتش‌زدن آن را نماد استکبارستیزی دانست.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در درس اخلاق که در مدرسه علمیه معصومیه (س) برگزار شد، با بیان اینکه تفکر و تعقل سبب رفتار و عمل انسان می‌شود، گفت: هر فردی وابستگی و پیوستگی به جمعی دارد و عمل فرد نیز همراه و هم‌جهت با گروه است؛ بنابراین اساس رفتار انسان عملی است که در اجتماع انجام می‌دهد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را موجودی اجتماعی آفریده است، گفت: عنصر ولایت، افراد یک گروه را به هم پیوند می‌زند و آنها را به یک جمع تبدیل می‌کند؛ بنابراین برخی گروه‌ها تقوا، دستگیری از مستمندان، انجام کارهای خیر و پیروی از دستورهای خدا و رسول اسلام را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار داده‌اند و ولایت الهی را پذیرفته‌اند و برخی گروه‌ها بر خلاف دستورهای الهی و پیامبر عمل میکنند و تحت ولایت و حزب شیطان قرار گرفته‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امتی که رهبری حاکم جائر را قبول کرده‌اند، هرچند اعمال فردی خویش را به درستی انجام می‌دهند اما خداوند آنها را عذاب می‌کند؛ ولی افرادی که ولایت حاکم عادل را پذیرفته‌اند و در رفتارهای اجتماعی مطیع خداوند و ولی الهی هستند؛ هرچند اعمال فردی را به گونه صحیح انجام نمی‌دهند، خداوند این امت را پاداش خواهد داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، بنیانگذار حکومت الهی و ولایت فقیه است، ابراز کرد: امام راحل مردم را تابع ولایت الهی کرد و این دیدگاه را که مؤمنان در خانه بنشینند و کاری به فعالیت‌های سیاسی و اجتماع نداشته باشند از بین برد،ایشان اجتماع واحدی را در کشور به وجود آورد و این امر سبب شد که شاه از کشور بیرون رانده و دست آمریکا و مستکبران از ایران قطع شد.

آیت الله اراکی حاکمیت رهبر انقلاب را ادامه دهنده مسیر امام توصیف کرد و گفت: در این زمان نیز مردم از فرمان رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کنند و این فرمان‌پذیری مردم در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس نمایان است.

 وی در ادامه به تاریخ اشغالگری فلسطین اشاره و بیان کرد: انگلیس تمام یهودیان را از سراسر جهان به کشور فلسطین آورد و مردم این سرزمین را قتل عام و زمین‌ها آنها را غصب کرد و صهیونیسم‌ها در آنجا اسکان داد؛ هنوز که 70 سال از تاریخ رژیم منحوس صهیونیسم می‌گذرد جنایت و کشتار و قتل عام این کشور علیه جهانیان ادامه دارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اسرائیل وجود خارجی ندارد، ابراز کرد: جای تعجب از برخی استادان دانشگاه است که اسرائیل را کشور مستقل می‌دانند و می‌گویند که سازمان ملل را این کشور را پذیرفته است و پای روی پرچم آمریکا و اسراییل نمی‌گذارند.

وی پرچم آمریکا را نماد ظلم و جنگ افروزی مستکبران به ملت‌های ضعیف دانست و گفت: پرچم آمریکا نماد حاکمیت این کشور و نظام آمریکا نماینده ظلم، ستم و خونخواری به جهانیان است، آتش زدن پرچم آمریکا نماد استکبارستیزی است و در تمام نقاط جهان زمان که راهپیمایی علیه آمریکا برگزار می‌شود پرچم این کشور را زیر پا قرار می‌دهند و آن را آتش می‌زنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ملت آمریکا که از جنایت‌های سیاستمداران آنها حمایت می‌کنند در ظلم و ستم حاکمان آنها شریک هستند و نمادها و پرچم این کشور هیچ ارزشی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بر ضرورت تبیین فقه اجتماعی در جامعه تأکید و ابزار کرد: اگر عبادت‌های شخصی انسان سبب ایجاد رفتارهای اجتماعی شود سبب نجات انسان خواهد شد؛ بنابراین هر امتی که تکالیف اجتماعی خویش را به درستی عمل کند، وارد بهشت می‌شود؛ اما نظامی که رفتارهای اجتماعی آن همچون سیاست، اقتصاد، آموزش و پرورش بر اساس تعالیم اسلامی نباشد، این امت جهنمی‌ خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر فقه اجتماعی بود، گفت: مراجع فقه اجتماعی را اساس فقه اسلامی می‌دانند و امام خمینی (ره) این فقه را برای مردم تبیین و اجرایی کرد./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

 

 

 

ارسال نظرات